sobota 2. februára 2019

Ako som sa ZBAVILA VYRÁŽKY za JEDNU NOC

Ahojte, krásky!

Všetci poznáme tie dni, keď nás v druhé ráno čaká významná udalosť a nám sa na tvári z ničoho nič objaví veľká vyrážka – viem, svet sa z toho nezrúti, ale trochu to naštve. Preto Vám dnes prinášam svojich dvoch najobľúbenejších pomocníkov, ktorí stále dokážu vyriešiť túto situáciu.
Tea tree olej netreba špeciálne predstavovať – som si istá, že ste už o ňom veľa počuli (spomínala som ho aj vo svojom christmas haul KLIK TU). Ide o olej z čajovníka s upokojujúcimi účinkami, ktorý sa dá používať pri nádche alebo bodnutí hmyzom, na bradavice, ekzémy, afty...Využití je nespočetne veľa, okrem pokožky sa zvykne nanášať aj na vlasy a nechty.

Moje hlavné využitie spočíva v boji proti vyrážkam – olej nanesiem na vatovú tyčinku a potieram postihnuté miesta vyčistenej pokožky. Spravidla večer, aby som sa ráno prebudila s lepšou pleťou. Za noc sú vyrážky viditeľne menšie, začervenanie a zapálenie zmizne.
Tea tree olej môžete nájsť v 10 ml balení v lekárni za cenu okolo piatich eur.

Druhý pomocník je na trošku inej báze – ide o antiseptický krém s množstvom byliniek. O Multipurpose Cream od značky Himalaya som sa dočítala, že nie je pôvodne určený na akné, ale väčšina ľudí ho práve takto používa. Za cenu okolo 2 eur za 20g (myslím, že aj dokonca menej ako 2 eurá) ho nájdete v drogériách, ja si ho kupujem v DMku a mám len slová chvály.
Zloženie:
· Aloe vera (Barbados Aloe, Kumari) – antibakteriálne a astringentné účinky, urýchľuje hojenie
· Mandľa (Prunus amygdalus, Vatada) – astringentné účinky, pomáha pri poraneniach pokožky
· Five-leaved Chaste Tree (Vitex negundo, Nirgundi) – olejové extrakty majú protizápalové účinky a predchádzajú infekciám
· Indian Madder (Rubia cordifolia, Manjistha) – astringentné a antiseptické účinky, rovnako ako aj antibakteriálne a protialergické účinky
· Zinc calx (Yashad bhasma) – účinný pri problémoch s pokožkou, urýchľuje hojenie rán
· Sodium Biborate (Tankana) - dobré astringentné a antiseptické účinky
(zdroj: mojahimalaya.sk)


Keď som zvykla mať začínajúce akné a dlho mi nič nepomáhalo, až tento krém niečo zmenil – natierala som ho poctivo každý večer (na obale sa píše, že môžete aj 2-3krát denne) a každým ďalším dňom som videla, ako akné postupne ustupuje. Dnes skôr zápasím s veľkými vyrážkami, ktoré sa znenazdajky objavia a zakryť ich je veľmi náročné, preto sa ich snažím v prvom rade liečiť.
Postup je rovnaký ako pri vyššom spomínanom tea tree oleji – nanášam každý večer na vyčistenú pleť vo väčšom množstve a keďže ide o hutný krém, na pleti zaschne, preto sa ešte aj ráno zobúdzam s kúskami krému na tvári. Efekt je tiež podobný – vyrážka aj začervenanie za jedinú noc ustúpia.

Rada som Vám predstavila svojich dvoch pomocníkov, na ktorých nedám dopustiť ja – akí sú tí Vaši? Čo radi používate na boj proti vyrážkam, máte obľúbené produkty, ktoré by ste ostatným vedeli odporučiť? Rozhodne mi dajte vedieť dole do komentárov aj to, či ste už niektorý zo spomínaných pomocníkov vyskúšali aj vy :)

* O jednom produkte, ktorý mi tiež výrazne pomáha v boji proti akné som už raz písala článok - KLIK TU.

Veľmi si cením, že ste sa dočítali až na úplný koniec. Ak máte chuť prečítať si viac mojich článkov, na bočnej lište nájdete políčko Sleduj môj blog, kde sa môžete prihlásiť, aby ste boli upozorňovaní na každý nový článok (ak ste na mobile, nastavte si webovú verziu a nájdete to pod článkom). Takisto sú tam aj moje sociálne siete, kde sa s Vami tiež rada uvidím.

Majte ešte krásny zvyšok dňa! 

30 komentárov:

  1. Fíha, vďaka za tip na produkty. :) Taktiež zápasím len s pár vyrážkami veľkosti sopky, ktoré sa zčasu na čas objavia. :) Od Himalaya Herbals používam jeden super peeling na nohy, ktorý mi kradne celá rodina :D K iným produktom od tejto značky som sa žiaľ nedostala a už vôbec som si ich nevšimla v DMke. Asi musím viac otvoriť oči. :)
    Pekný blog. :)
    www.danycuks.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je začo, vždy rada poradím :) Himalaya má kopu skvelých produktov, tak dúfam, že sa ti podarí nájsť aj viac :) Ďakujem za pochvalu, veľmi si spätnú odozvu cením :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Tak dúfam, že ti čo najviac pomôže :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  3. Hi Laura! I think that tea tree oil is a very interesting product. I would like to try it.
    I follow your blog, would you like to follow me too?
    Have a nice day!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tea tree oil is the best :) Sure, I´m gonna follow yours :)

      Odstrániť
  4. S novým akné sa trápim od novembra a moja prvá rutina bola práve tea tree ale po 3 týždňoch som to vzdala, pretože napríklad mne vôbec nepomáhalo a robilo dokonca horšie tým, že mi vyrážky strašne vysušovali a tým, že moja pleť je v zime už sama o sebe suchá musela som sa zmieriť s tým, že toto nie je cesta :( Potom som sa pustila skôr do hydratácie a tu to už išlo aj s peknými výsledkami. Dá dosť zabrať kým človek spozná svoju pleť lebo je to dosť individuálne a každému ako vidíme zaberá niečo iné :) Tea tree je ale inak podľa mňa zázrak a určite zaberá pri vysušení vyrážok u ľudí, u ktorých sa objaví jedna dve z času na čas a potrebujú ich čo najrýchlejšie preč. Pri stálom probléme to už možno tak účinné nebude, ktovie...
    Recenzie-Kozmetiky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je škoda, sama mám veľmi suchú pleť, ale tea tree oil mi veľmi pomáha :) To som nesmierne rada, že si našla niečo, čo ti pomáha :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  5. Akné bola moja záhuba, ale potom som navštívila dobrú dermatologičku a už 4 roky mám od neho pokoj. :) Napriek tomu sa mi tieto rady zídu až sa zas objaví nejaký nepozvaný hosť na mojej tvári. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Samozrejme, dermatologička vie poradiť najlepšie :) Tak teda dúfam, že ich nebudeš potrebovať a s pleťou bude všetko v poriadku :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  6. Overená klasika, Himalaya je moja topka, toto je ten naj krém na akné. :)

    Rebelliouslily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, nič lepšie som zatiaľ v drogérii nenašla :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  7. Krém od Himalaya používam, fakt pomáha a obľúbila som si ho :) Tea Tree olej je tiež úžasný, no veľmi vysušuje pleť, takže s ním narábam vážne len opatrne. Mne najviac pomáhajú tie malé alkoholové pleťové vodičky od Alpy, ktoré len nakvapkám na vatovú tyčinku a na chvíľu podržím na vyrážke :) Hlavné je pleti sa nedotýkať keď sa objavia tieto problémy a ani nevytláčať. Plus piť veľa vody, jesť veľa zeleniny, obmedziť cukor. To mi pomohlo asi najviac. Ale samozrejme, akné je už problém, ktorý treba riešiť. :)

    S LÁSKOU, TORILINKA / @Torilinka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tie vodičky od Alpy som už veeľmi dávno skúšala a niečo sa mi marí, že aj mne sa páčili, tak by stálo za to opäť ich vyskúšať :) Samozrejme, akné je už hlbší problém a zohráva tam úlohu viacero všelijakých faktorov :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  8. Ten krem vypada supr, snad ho maji v DMku i u nas :)
    Sarushef blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že ho nájdeš, je ozaj skvelý :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  9. Poznám oba produkty avšak skúšala som ten olej. Mne nejako vôbec nefungoval nechápem prečo. Horko-ťažko sa mi podarilo miniúť jednu fľaštičku ale na mňa to nemá žiaden efekt. Skôr u mňa funguje roztok od Essence SOS Spot Killer. Ten krém si však možno kúpim môže to byť fajn.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to mi je ľúto, lebo každému, koho poznám, ten olej vyhovoval :/ Áno, o tom od Essence som počula, ale neskúšala som ho. Tak dúfam, že aspoň krém ti pomôže :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  10. Tak tenhle tip si zapíšu. Díky za info! Já bych se teď potřebovala zbavit puchýřů na lýtku. :(

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rado sa stalo! :) Tak dúfam, že sa ti ich podarí zbaviť, budem držať prsty :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  11. Teat tree oil je naozaj veľký zázrak aj pre mňa! :D Pravidelne si ho rebiem na každú letnú dovolenku ako prvú pomoc v prípade, že sa mi objaví nejaká vyrážka. :)) Super článok. :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu a som veľmi rada, že ti tea tree olej tiež tak pomáha :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  12. Zaujímavý článok :-) určite pomôže veľa ženám :-)

    Suesanqa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu, v to aj dúfam :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  13. Já jsem zjistila, že mi tea tree vyhovuje jen někdy. Když jsem používala tekový gel, tak nic moc. Ale mam od Saloos Lemon Tea Tree a je super. Určitě se na to jukni. Potom ten Herbal krém...já ti nevím, ale nějak mi nic nedělal. Ale ráda bych ho zkusila znova, bůhví, třeba by to už bylo lepší:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak si ešte nemala klasický, obyčajný tea tree olej z lekárne, tak skús ten, to by malo byť lepšie ako rôzne produkty len s obsahom tea tree oleja :) Tak dúfam, že nová skúsenosť s krémom bude o poznanie lepšia :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  14. tea tree oil znam, je to takova vsestranna medicinka, ale az do nedavna jsem netusila ze se da pouzit i vnitrne, i kdyz jsem se toho trosku bala, mamka me rekla ze je to v pohode, ze to sama provadi, a obcas si klokta tea tree pri bolestech v krku, coz by me driv nenapadlo. nedavno mi zjistili afty v krku (ano opravdu to lze mit) a zkousela jsem proto kloktat, ono to vubec obecne trva nez aft se zahoji, ale myslim ze mi to pomahalo, ta pachut neni moc prijemna v puse, ale hlavne to nekloktat samotne, ale zredit s vodou, a da se to zvladnout, je to dost mastne, a neni to tak hrozne jako jina kloktadla co jsem zazila. da se :)))))
    tu mast co jsi zminovala neznam, ale diky za tip :) urcite se to hodi. pokud neco dokaze pomoct i za noc, je to skoro zazrak :)

    https://veronikahajkova.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, aj o tom som sa dočítala, že sa dá použiť aj zvnútra :) Nie je začo, dúfam, že masť pomôže :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť
  15. Tea tree je prostě malý zázrak. ❤
    Pamatuju si, že už když jsem byla malá, patlala nás tím mamka vždy, když jsme se někde poškrábaly nebo odřely. Je to totiž fakt super desinfekce. 😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, to je pravda, tea tree olej sa dá využiť na tisíc rôznych spôsobov, je to jednoducho skvelá vec :)
      Ďakujem za komentár ♡

      Odstrániť