nedeľa 1. augusta 2021

Konečne naspäť v stovežatej PRAHE | Cestovateľský denník #3

Ahojte, krásky!

Ani sa mi nechce veriť, že po toľkých mesiacoch píšem ďalší diel zo série Cestovateľský denník. Keďže som už plne zaočkovaná, hranice a celková situácia sa momentálne trochu uvoľnili, veľmi som sa tešila, že môžem konečne znova zavítať do mojej milovanej Prahy! :)

Vybrali sme sa vlakom spoločnosti RegioJet, ale musím sa vám na začiatok trošku posťažovať, že cesta tam bola celkom náročná. Najskôr nám nedali vodu, ktorej bol vraj nedostatok už hneď po pár minútach jazdy, v zástrčkách nešla elektrina, WiFi vôbec nefungovalo, v polke cesty sa pokazila (resp. upchala) toaleta (a bolo to dosť nechutné, podrobnosti vynechám) a k jej koncu ešte aj prestala fungovať klimatizácia – no proste zážitok :D. Cestou späť sme mali lístky do lepšej triedy (kupé) a tam už našťastie všetko fungovalo, ako malo.

Hneď po tom, čo sme sa ubytovali, sme vyrazili na miesto, kde som bola už viackrát, ale vždy tam rada beriem ľudí, ktorí ho ešte nenavštívili: Národní památník hrdinů heydrichiády pri chráme sv. Cyrila a Metoděje (Resslova 9a), kde sa odohrala jedna z najdôležitejších etáp našej histórie. Po operácii Antropoid (druhá svetová vojna) sa československí parašutisti skrývali v krypte tohto chrámu, z ktorej sa im už nepodarilo uniknúť. Pred ňou sa píše: „Při vstupu je třeba pamatovat si cestu zpět za svobodou.“

Zvyšok dňa sme strávili na prechádzkach po centre, samozrejme sme zašli na najvychýrenejšie miesta ako Karlov most alebo Pražský orloj. Taktiež sme si užívali drinky a skvelé koláčiky na slnkom zaliatych terasách :)

Ako správna shopaholička som vyrazila aj do obchodov a dúfam, že už teraz sa tešíte na ďalší článok, v ktorom vám ukážem svoje nákupy :) Mimochodom, keď som prvýkrát zašla do Primarku, chytala ma tam kvalitná panika (všade milión ľudí, dlhé rady, poriadny chaos) a povedala som si, že tam už nikdy nechcem znova ísť. Nevyšlo, išla som tam ešte asi trikrát...:D Na moju obranu poviem len toľko, že ak človek príde na to, čo sa kde nachádza, je to znesiteľnejšie. Ale tá prvá návšteva bola naozaj celkom horor :D

Druhý deň sa rovnal prehliadke Karlštejnu, ktorý som ani pri mnohopočetných výletoch do Česka ešte nenavštívila. Najvyšší čas to napraviť! Cesta vlakom trvala z Prahy okolo päťdesiatich minút (zastávka Karlštejn) a výstup na stredoveký hrad tiež netrval nejako dlho, ale je to cesta dosť do kopca (kto by to bol povedal, keď je hrad na kopci, že? :D). Výstup bol veľmi príjemný, keďže sa hrad nachádza v nádhernom prostredí a obklopení rôznych reštaurácií, obchodíkov a najmä krásnej prírody.

Na výber je viacero prehliadkových okruhov, my sme si vybrali základný okruh Císařská rezidence Karla IV., ktorý trval necelú hodinku. „Okruh zahrnuje historické interiéry dvou pater Císařského paláce a spodních podlaží Mariánské věže s cenným vybavením ze 14.–19. století (Dvořenínská síň, Rytířský sál s kaplí sv. Mikuláše, Mariánské nádvoří, renesanční interiéry děkanství, Karlova ložnice s kaplí sv. Václava, Audienční síň, Královský sál předků a Hodovní síň, dále Hradní pokladnice, Klenotnice a bývalé hradní vězení v přízemí Mariánské věže). Na této trase je rovněž vystavena kopie české Svatováclavské koruny.(zdroj: www.hrad-karlstejn.cz)

Prehliadka bola veľmi zaujímavá a skvelé je, že jej súčasťou je aj výklad sprievodcu. Klasický lístok stál 220 Kč, môj pre mládež (18 až 25 rokov) vyšiel na 180 Kč.

Po návrate do Prahy sme sa presunuli do centra a išli si vychutnať drink na Náplavku. Ja to tam tak zbožňujem! Skvelá atmosféra, nádherné prostredie a všade usmiati ľudia – no čo viac si človek môže priať? :)

V posledný celý deň nášho výletu sme sa ráno vybrali na cintorín Malvazinky, ktorý patrí k najväčším v Prahe. Cesta trvala o čosi dlhšie, ako som predpokladala, lebo najprv musíte ísť z centra celkom dlho metrom a potom nájsť autobusovú zastávku a ísť ešte necelých desať minút autobusom (možno sa tam viete dostať aj jednoduchšie, my sme však našli len túto možnosť). Primárne sme tam išli kvôli hrobu Karla Gotta, ale svoj posledný odpočinok tu z umelcov našli napríklad aj Eva Pilarová alebo Dan Nekonečný. Samozrejme som tam nič nefotila, ale prostredie cintorína je ozaj dôstojné, obklopené zeleňou a mohutnými stromami.

Zvyšok dňa sme strávili viac-menej v centre, veľa sme sa prechádzali a posedeli si napríklad vo Františkánskej záhrade. Na večeru sme zašli do preslávenej cukrárne Ovocný Světozor, konkrétne to bola pobočka na Vodičkovej ulici (ale nájdete ju aj na iných miestach). Majú nekonečný výber skvelých chlebíčkov a koláčov, určite odporúčam prísť niečo ochutnať.

No a potom neostávalo už nič iné, len nasadnúť na vlak a nechať Prahu za sebou. Už teraz mi však chýba a neviem sa dočkať, kedy sa znova uvidíme...Snáď to bude čoskoro :)

Aké sú vaše najobľúbenejšie miesta v Prahe?

Prechádzajúce cestovateľské články ↓
ĽVOV, Ukrajina: Vianočné trhy, pamiatky, kozmetika... | Cestovateľský denník #1

Naše KRAKOVSKÉ dobrodružstvo 2019 | Cestovateľský denník #2

Mimochodom, rada by som sa vám pochválila s jednou novinkou – môj blog bol spomenutý na Douglas blogu! :) Keď ma oslovili s ponukou rozhovoru, bola som veľmi šťastná, lebo Douglas patrí k mojim obľúbeným značkám a rada skúšam rôzny make-up z ich ponuky alebo tiež produkty starostlivosti o pleť. Tak ak vás zaujíma niečo málo o mne a mojom vzťahu k líčeniu, nájdete to v článku ČESKÉ BEAUTY BLOGERKY: KTERÉ STOJÍ ZA TO SLEDOVAT A BEZ ČEHO SE NEOBEJDOU?.

Majte ešte krásny zvyšok dňa! ♡

Nezabudnite sledovať môj blog pomocou svojej emailovej adresy (kolónka Sleduj môj blog) a takisto ma príďte navštíviť aj na Instagram - Laura Máthe ♡

Predchádzajúci článok: Inšpirácia na letné outfity! LETO 2021

1. How wonderful that you are able to travel! I definitely miss travel a lot. These pictures are incredible. It looks like you did a lot of exploring! How wonderful :)
    the creation of beauty is art.

2. Krásné fotky z moji milované Prahy… :) Až na tu jízdu vlakem, super, ne? :D :)

1. Presne, okrem tej cesty tam to bolo bezchybné :)
      Ďakujem za komentár ♡

3. Toulačky po Praze, to já můžu. S návštěvou Karlštejnu to musel být skvělý výlet.

E | Ve znamení býka

1. Na Karlštejn som sa veľmi tešila, je tam krásne :)
      Ďakujem za komentár ♡

4. Hlavně že jste si to tady u nás v Praze užili a stihli toho plno navštívit 😊. Na Karlštejn se moc ráda vracím a vždy když je čas nebo jedem okolo, moc ráda tam zastavím. Snad zas brzy do Prahy vyrazíš a prozkoumáš další pěkná místa, která tu máme 🤗.

1. No v Prahe je vždy čo pozerať, toľko nádherných miest :)
      Ďakujem za komentár ♡

5. Praha je celá nádherná! Sice bych tam žít nechtěla, ale jednou za čas jí ráda navštívím. :))

1. Ja neviem, či by som bola schopná v Prahe žiť bez toho, aby som sa tam stále nestrácala :D
      Ďakujem za komentár ♡

6. Ahoj, moc pěkný a zajímavý článek. To, že jsi se vypravila na hřbitov Malvazinky mě překvapilo, velmi mile. Celkově čtvrt Malvazinky se svými malinkatými domečky, uličkami a zahrádkami, které jsou typické, je velmi krásná a malebná. ☺♥ Světozor je fajn, mohla bych dál doporučit Café Edison u Hlavního nádraží a nebo mou top kavárnu Atlas - na Florenci. Chlebíčky mají skvělé taky v Apetit v Dlouhé a potom má milovaná a dle mého názoru nejlepší zmrzlina v Praze Crem dela crema.

1. V tejto štvrti som teraz bola prvýkrát a tiež sa mi tam veľmi páčilo, krásne prostredie :) Veľmi ti ďakujem za tipy, určite nabudúce tieto miesta navštívim! :)

7. Joo, to znám.. V RegioJet často nejde wifi :D :D
    Jinak super fotky!! A teď jsi mi připomněla, že bych vlastně chtěla jet na Karlštejn, stráááášně dávno jsem tam nebyla. :)

1. Chvalabohu, cestou späť už išlo :D Človeku to predsa zbehne rýchlejšie, keď si môže pozerať nejaké videjká :) Ďakujem krásne :) Určite choď, je tam kúzelne :)
      Ďakujem za komentár ♡

8. Praha je prostě krásná! Jsem ráda, že jste si to tu užili:)

1. Tak to jednoznačne, bol to skvelý výlet :)
      Ďakujem za komentár ♡

9. To musel být krásný výlet :) Praha je nádherná <3 mám ji moc ráda. Každoročně tam jezdíme. Letos jsme bohužel ještě nebyli :/. Měli jsme jet v sobotu, protože se ségra vrací z Turecka, tak bychom ji vyzvedli na letišti, ale asi bude spát u kamarádky, takže to zatím vypadá, že se tam o víkendu nepodíváme :D ale snad co nejdřív. Václavák, Staromák, Karlův most... Tyto tradiční památky při našem výletu nikdy nesmí chybět :)
    Leník

1. Tak dúfam, že sa do Prahy dostanete čo najskôr :)
      Ďakujem za komentár ♡

10. Krásne fotky! Ja Prahu milujem úplne celú a hneď by som sa tam išla opäť pozrieť :)

Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

1. Veľmi pekne ti ďakujem, bola radosť fotiť také krásne miesta :)
      Ďakujem za komentár ♡

11. Ach ta naše krásná Praha. ♥ Strávila jsem tam tolik času a stejně se tam vždycky ráda vracím. Většinu svých již uvědomělých let jsem sice tvrdila, že tam nikdy žít nechci, ale čím se blíží konec mých studií, tím si jsem jistější, že pokud se rozhodnu zůstat v ČR, chci si to naše hlavní město na život určitě vyzkoušet.
    A gratuluji k oslovení Douglasem! Jdu si to přečíst. :)

1. Keď sa tam rozhodneš bývať, budem silno držať prsty, aby sa ti tam páčilo čo najviac :) Ďakujem krásne, veľmi som sa tomu potešila :)
      Ďakujem za komentár ♡

12. Já do Prahy jezdím ráda, mám to 2 h cesty vlakem (přímým). Jezdím tam hlavně za kamarádkou, tak mi vždy nějaký kousek ukáže. Netušila jsem, že se na Karlštejn dá dojet mhd, to je super :)

WantBeFitM

1. To je skvelé, že ju máš takto na dosah! :) No my sme išli na Karlštejn vlakom...:)
      Ďakujem za komentár ♡

13. Moc mě těší, že se ti u nás líbilo! :) Krásné fotky, jen mě napadá, jestli by nešly na blog dát věší, aby byly více výrazné? Doufám, že si i další návštěvy takto užiješ! :)

1. Ďakujem krásne :) A ohľadom tých fotiek, tiež sa mi to veľmi nepáči a skúšala som ich zväčšiť, ale potom to robilo v článku šarapatu :/
      Ďakujem za komentár ♡

14. Moc hezký článek, Praha má prostě svý kouzlo! Já to říkám pořád!

15. Je škoda, že vaše cesta Regiojetem nebyla slavná, ale je pravdou, že poslední dobou se dost zhoršili, neboť měli málo personálu. Ale tak snad se to časem spraví :D
    Jinak zírám, co všechno jste v Praze stihli, moc děkuju za tipy kam zajít za nějakou tou dobrůtkou :D

16. Moc hezké fotky! I když tady bydlím, pořád mě to město dostává. :)

Stihli jste toho docela dost! :) A ta cesta RegioJetem, uff, to si neumím představit... :(